top of page
  • Foto van schrijverberre

bikepacking: naar de schapenwei

Wat mij betreft is bikepacking is nu al het woord van 2020 in mijn nederige bestaan. Niet dat het maar pas bestaat, maar ik voel dat het een plaats gaat opeisen in mijn drang om erop uit te trekken. Het is zoals trektochten (hiking) maken, erop uit trekken en de wereld verkennen. Onderhuids is die drang steeds aanwezig, het knaagt, nooit genoeg. Mountains are calling and I must go!

Vrienden weten dat ik naast een fervent bergwandelaar ook volledig op ga in het mountainbiken. Bergtochten brachten me steeds naar grote hoogten. Hoge cols en bergtoppen die met de fiets dikwijls niet toegankelijk zijn en al zeker niet uw fiets vol geladen met kampeergerief. Tot een goede vriend me het juiste zetje gaf. En tegelijk zichzelf…

Bikepacking is in de enge zin van het woord de combinatie van mountainbiken en minimalistisch bivakkeren. Laadt je fiets vol met enkel het essentiële en je vertrekt. Die oefening was niet zo moeilijk, aangezien het ‘essentiële’ al vrij ver geëvolueerd was met het bergwandelen. Dus, verander uw wandelschoenen in een fiets. Zo simpel is het.

Als oefening trokken we onlangs naar een schapenwei in Batsheers. Low profile, missie geslaagd.

Op naar meer! Oh ja. En gauw. Meer foto's van de trip.



74 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page